Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Ciasto z jabłkami,kardamonem i migdałami.

3

Znalazłam ten przepis, gdzieś w notesie. Moja pierwsza myśl - robiłam to już? Skąd to mam??! Pewnie i wy tak macie, że w Waszych mieszkaniach czy domach jest mnóstwo takich odręcznych zapisków. A potem nie wiadomo skąd ten przepis, i w ogóle jak o wygląda? Postanowiłam powoli ogarniać swoje notatki bo jest tego za dużo, stanowczo za dużo. 

Znaleziony przepis sprawdził się genialnie, chyba jutro ponownie zagości na moim stole:)

Składniki:

200 g masła
250 g mąki
150 g drobnego cukru
3 jajka
90 g jogurtu naturalnego ( pół małego kubeczka)
0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
 3 średnie jabłka
cukier brązowy 
garść płatków migdałowych
0,5 łyżeczki kardamonu, 
cynamon

Przygotowanie:

Na początku tortownicę wykładamy papierem do pieczenia i smarujemy masłem. Następnie masło ucieramy razem z cukrem na puszystą masę, następnie zmniejszamy obroty miksera i wrzucamy po jednym jajku (uważając by masa się nie zważyła dlatego należy robić to powoli). Dodajemy przesianą mąkę razem z proszkiem do pieczenia i mieszamy. Na końcu dodajemy jogurt  i kardamon- całość ponownie mieszamy. Ciasto przekładamy do tortownicy. Umyte jabłka obieramy i kroimy w ćwiartki - pamiętając o usunięciu gniazd nasiennych. Jabłka nacinamy i układamy na cieście. Ciasto posypujemy cynamonem, delikatnie cukrem brązowym i migdałami.

Pieczemy w  piekarniku rozgrzanym do 170°C przez około 50 minut.


Podobne posty

Napisano już 3 komentarze/y. Dyskusja powoli się rozwija...

  1. Wygląda obiecująco. Lubię takie smakowe połączenia. :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. kawa, książka, takie ciacho i może sobie lać ile chce:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jabłka i kardamon to połączenie idealne :)

    OdpowiedzUsuń

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)