Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Kurczak z curry.

0

Może nie jest to oryginalny przepis na kurczaka curry. Ale od jakiegoś czasu już chodziło mi po głowie by zrobić coś podobnego. Nie myliłam się wyszło pysznie!  Polecam serdecznie wszystkim, którym smak curry odpowiada.  

Dziś jeszcze wytrawnie - a jutro ? Relacja z warsztatów czekoladowych, które odbyły się w mojej Quchni. Zajrzyjcie koniecznie już jutro bo dwa cudowne przepisy na pralinki i słów parę o formach do czekoladek.

Składniki:

Podwójny filet z piersi kurczaka
250 ml śmietanki 30 %
2 marchewki
1 papryka 
1 duża cebula
curry, imbir, papryka słodka, chilli
Cytryna
Olej
1 łyżka mąki
odrobina zimnej wody
 

Przygotowanie:

Kurczaka kroimy w kostkę. Wkładamy go  do miski wlewamy 2 łyżki oleju dodajemy łyżeczkę curry, odrobinę chilli i po około pół łyżeczki imbiru i słodkiej papryki. Do mięsa dodajemy szczyptę soli i szczyptę pieprzu i trochę soku z cytryny. Całość wkładamy do lodówki aby smaki się trochę "przegryzły".
Paprykę i cebulę drobno kroimy, marchewkę ścieramy. Cebule musimy zeszklić na patelni, dodajemy następnie marchewkę i paprykę,  smażymy je aż do miękkości. Kiedy warzywa zmiękną dodajemy kurczaka i podsmażamy wszystko razem., wlewamy szklankę wody i dusimy aż sos nam się zredukuje. Na koniec dodajemy śmietankę, sos zagęszczamy mąką rozrobioną w odrobinie zimnej wody. Doprawiamy do smaku. Podajemy z ryżem.


Podobne posty

Nie napisano jeszcze komentarzy. Zapraszam więc do dyskusji...

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)