Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Zupa krem z groszku i szpinaku.

3

Zupa krem z groszku i szpinaku, mleko kokosowe

Zielono mi. Mogłabym tak nazwać zupę, którą przygotowałam. Zazwyczaj jemy zupy w moim domu w porze jesiennej - rozgrzewają jak nic innego. Podziwiam osoby, które jedzą tradycyjnie dwa dania, bo taki przykład wynieśli z domu. Brakowałoby mi czasu na przyrządzenie dwóch dań w ciągu dnia a na pewno miejsca w brzuchu;) Kiedyś jadłam u jednej znajomej zupę na mleku kokosowym. Korzystając z okazji, że smaczki i zachcianki ciążowe mnie nie opuszczają postanowiłam sama skomponować składniki na taką zupę.Zielone warzywa są ważnym elementem diety. Zrobiłam szybki przegląd lodówki oraz zabrałam się za gotowanie. Czas przyrządzenia zup skrócił mi się pod kiedy robię to w Zupowarze Russell Hobbs wrzucam wszystko do kielicha włączam odpowiedni program i mam chwilę dla siebie - szczerze? Poszłam spać:) Usnęłam. Nie martwiąc się, że zostawiłam garnek na gazie. Drzemka była krótka bo godzinna, ale okazała się idealna bo Zupowar utrzymuje temperaturę potrawy.

Składniki:
  • 1 cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • 450 g mrożonego groszku
  • 150 g świeżego szpinaku
  • 500 ml bulionu warzywnego
  • 400 ml (1 puszka) mleka kokosowego
  • 1 łyżeczka curry
  • 0,5 łyżeczki kuminu
  • sól, pieprz
  • czarnuszka do dekoracji
Przygotowanie:

Wlewamy do kielicha Zupowaru 2 łyżki oleju. Wsypujemy posiekaną, cebulę i czosnek. Naciskamy przycisk przycisk odpowiadający za gotowanie\parowanie. Zostawiamy program przez 2 minuty. Następnie naciskamy i zwalniamy przycisk trybu ręcznego. Dodajemy bulion i groszek naciskamy przycisk gładkiej zupy. Po 20 minutach dodajemy przyprawy, szpinak i mleko kokosowe. Czekamy aż program się skończy ( po piątym sygnale dźwiękowym) i podajemy zupę dekorując ją czarnuszką.


Podobne posty

Napisano już 3 komentarze/y. Dyskusja powoli się rozwija...

  1. Niesamowity kolor :) wygląda pysznie !

    OdpowiedzUsuń
  2. wspaniała konsystencja tego kremu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Z mleczkiem kokosowym to musi być pyszne,aksamitne w smaku.

    OdpowiedzUsuń

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)