Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Tradycyjny Sernik.

1




Tradycyjny Sernik.
Tradycyjny Sernik.

Sernik tradycyjny. Okazał się dla mnie wielkim wyzwaniem. Taka jestem ostatnio roztargniona, że zapomniałam dodać mąki lub budyniu do masy twarogowej! Na szczęście sernik po 2 minutach od włożenia do piekarnika wyciągnęłam. Masę wylałam mąkę domieszałam. Myśląc? Będzie co będzie! Muszę powiedzieć, że wyszło.. Nawet nieźle:) Zresztą zobaczcie sami. Cieszy nie tylko oczy ale również podniebienie. Czy Wy również zaliczyliście już swoje kulinarne wpadki?:)
 
Składniki:

Spód:
  • 230 g mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 50 g drobnego cukru
  • 30 g miękkiego masła1 jajko
  • 50 ml mleka pełnotłustego
Masa serowa:
  • 1 kg twarogu z wiaderka
  • 220 g drobnego cukru 
  • 300 ml śmietanki 30%
  • 5 jaj
  • 60 g mąki ziemniaczanej 
  • sok z 1,5 cytryny
  • 0,5 łyżeczki soli lub soli waniliowej
Polewa:
  • 100 g białej czekolady
  • 1 łyżka masła
  • 3 łyżki mleka
Przygotowanie:

Nagrzewamy piekarnik do 175°C. Wszystkie składniki na ciasto dokładnie mieszamy i wyrabiamy. Wykładamy do blaszki wyłożonej papierem do pieczenia o wymiarach ok. 24 x 40 cm. Pieczemy ok 10 minut. Studzimy.
Żółtka ucieramy z cukrem przy pomocy miksera. Dodajemy po łyżce twarogu, następnie sok z cytryny, ekstrakt waniliowy i sól. Gdy wszystkie składniki masy dobrze się połączą delikatnie dokładamy lekko ubitą śmietanę kremówkę i mąkę. W osobnej misce ubijamy białka na sztywno. Gotową pianę dodajemy do masy serowej i delikatnie mieszamy do połączenia składników. Twaróg wylewamy na podpieczony spód i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 175 °C  
i pieczemy przez 1 godzinę. Studzimy go w lekko uchylonym piekarniku.

Gdy sernik będzie już ostudzony przygotowujemy polewę. W kąpieli wodnej rozpuszczamy czekoladę wraz z masłem i mlekiem. Dokładnie mieszamy i wylewamy sernik. Najlepiej smakuje
na drugi dzień. 

Tradycyjny Sernik.
 

Podobne posty

Pierwszy wpis już się pojawił. Zapraszam do oddawania kolejnych...

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)