Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Ryż z jabłkami.

, 4

Ryż na mleku z jabłkami

Ryż na mleku z jabłkami. Macie czasami tak, że wstajecie rano i koniecznie musicie coś ugotować lub przygotować? Przeszukujecie nerwowo szafki i lodówkę aby znaleźć potrzebne składniki. 
Nie jednokrotnie wyskakując z pidżamy lub wygodnych dresów, aby pójść do spożywczego?
Tak? Uff to nie jestem sama. Tym razem miałam szczęście i wszystkie składniki znalazłam w domu:)

Składniki dla 1 osoby:

  • 100 g  białego ryżu
  • 100 ml mleka
  • 100 ml śmietanki 30%
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1 laska cynamonu
Dodatkowo:
  • 1  małe jabłko
  • 1 łyżka cukru
  • 1 łyżka masła
Przygotowanie:

Mleko mieszamy ze śmietanką i przelewamy go garnka o grubszym dnie. Dodajemy opłukany ryż, łyżeczkę cukru i cynamon. Gotujemy do miękkości ryżu ok 15 minut. Jakby mleko wyparowało, dolewamy.

Jabłko obieramy i kroimy w kostkę. Na patelnię wsypujemy cukier, kiedy się rozpuści dodajemy masło i jabłko. Smażymy około 5 minut.

 Do naczynia wsypujemy część jabłek oraz ryż. Dekorujemy laską cynamonu i pozostałymi jabłkami

Ryż na mleku z jabłkami
.

Podobne posty

Napisano już 4 komentarze/y. Dyskusja powoli się rozwija...

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)