Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Podwójne ciasteczka z oreo

3



  Ciasteczka przygotowane w ten sposób znajdą swoich amatorów wśród prawdziwych łasuchów. Można powiedzieć, że to takie ciastko w ciastku. 
Składniki:
  • 2 szklanki mąki 
  • 1/2 szklanki mleka w proszku 
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia 
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii 
  • 150 g miękkiego masła 
  • 1/2 szklanki cukru pudru 
  • 2 jajka 
  • 125 g białej czekolady, posiekanej.
  • 16 ciastek oreo

Przygotowanie:
Masło ubijamy mikserem razem z cukrem na jasną, puszystą masę. Jajka roztrzepujemy w miseczce, powoli dodajemy do masy maślanej, cały czas miksując (zbyt szybkie dodanie spowoduje zwarzenie się masy). Wsypujemy mąkę wymieszaną z proszkiem, mleko w proszku, ekstrakt, miksujemy. Na końcu należy wrzucić kawałki czekolady.
Oreo oblepiamy przygotowanym ciastem (postępujemy podobnie jak przy robieniu knedli), układamy na wyłożonej papierem do pieczenia blaszce lub na blaszce posmarowanej margaryną, w większych odległościach od siebie. Lekko spłaszczamy. Pieczemy w temperaturze 200ºC przez ok 17 minut.
 

Podobne posty

Napisano już 3 komentarze/y. Dyskusja powoli się rozwija...

  1. Świetny pomysł! Prosty, ale robi duży efekt :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pomysł na szóstkę! :) Trochę przypomina mi wszelkiego rodzaju amerykańskie słodycze,do których przemyca się czekoladki, czy ciasteczka - dla mnie ten rodzaj wypieków jest strzałem w dziesiątkę :d

    OdpowiedzUsuń

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)