Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Czekoladowa Chmurka - Nowa Śmietanka Czekoladowa SM Gostyń

5

Na sklepowych półkach wkrótce jak nie już pojawi się nowy wspaniały produkt Śmietanka Czekoladowa firmy SM Gostyń.  Zostałam zaproszona do współpracy z SM Gostyń, po prosili mnie o zrobienie pysznego deseru z śmietanką czekoladową.  Szczerze? Jestem nią zachwycona bo świetnie się ubija, pysznie smakuje. Tak naprawdę wystarczy ją ubić i zajadać. Można z niej zrobić wiele pyszności, ja zrobiłam czekoladową chmurkę która zajęła jedno miejsce na podium w konkursie prowadzonym przez SM Gostyń. 

Co można z niej jeszcze zrobić?

lody,
kremy,
czekoladki,
desery
i wiele innych.

Dla zabieganych zapracowanych i smakoszy serdecznie polecam.

Składniki:

  • 250ml śmietanki czekoladowej 30% SM Gostyń
  • 125g serka mascarpone
  • 1 łyżeczka cukru pudru
  • 1 łyżeczka Baileys
  • 1 łyżeczka żelatyny
  • 3 łyżki płatków zbożowych
  • 1 duża łyżka masła orzechowego

Przygotowanie:

Mocno schłodzoną śmietankę czekoladową SM Gostyń ubić, dodać łyżeczkę cukru pudru, Baileys, mascarpone i dalej ubijać.
W niewielkiej ilości gorącej wody rozpuścić żelatynę i dodać ją powoli do masy czekoladowej.
Płatki zbożowe przysmażyć na suchej patelni, następnie dodać masło orzechowe.
Niewielką formę np. kokilkę wysmarować oliwą i nałożyć do niej krem, następnie płatki. Całość włożyć na ok. 2h do lodówki.
Przed podaniem, deser można włożyć na kilka sekund do ciepłej wody, następnie ułożyć go na talerzu płatkami ku dole - wtedy łatwiej odejdzie od foremki - dzięki czemu uzyskamy cudowny kształt, który z pewnością wszystkich zaskoczy.





Podobne posty

Napisano już 5 komentarze/y. Dyskusja powoli się rozwija...

  1. Czekolada- moja miłość ;) Będę wypatrywała śmietanki na sklepowych półkach :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapowiada się wspaniale. Niestety nie spotkałam dotąd czekoladowej śmietanki. A jak można zrobić samemu? Da się jakoś zwykłą śmietankę 30% ubić z czekoladą?
    Anulka

    OdpowiedzUsuń

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)