Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Chleb z doczniczki, owsiany.

5

Od jakiegoś czasu chodzi za mną domowe pieczywo, tyle znajomych osób to robi. Więc dlaczego i ja nie spróbuję? Może nie mam tyle cierpliwości by robić chleby na zakwasie ale wiem, że wkrótce na pewno spróbuję. Jakiś czas temu kupiłam sobie doniczkę do wypieków, i o to jej debiut.

Składniki :


  • 20 g świeżych drożdży
  • 0,5 łyżeczka cukru
  • 400 g mąki owsianej
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 łyżeczka siemia lnianego 
  • 1 łyżka płatków owsianych
  • 50 ml mleka

Przygotowanie:

Drożdże rozrabiamy w 50 ml letniego mleka z cukrem, odstawiamy na 10 minut. Do mąki dosypujemy sól i siemię lniane, mieszamy. Wlewamy rozczyn i ok 175 ml wody, zagniatamy do momentu uzyskania gładkiej masy i odstawiamy na 1 godzinę. Następnie  wyrabiamy chleb ponownie. Dno specjalnych doniczek do wypieków (o średnicy 12 cm) wykładamy pergaminem, boki smarujemy masłem. Wierzch ciasta lekko smarujemy wodą i posypujemy płatkami owsianymi.Chleb w doniczce pozostawiamy jeszcze na 15 minut.Piekarnik nastawiamy na 250°. Do piekarnika wstawiamy naczynie z wodą lub włączamy opcję pieczenia z parą. Doniczkę wstawiamy na dolny poziom piekarnika i pieczemy 10 minut. Wyciągamy pojemnik z wodą i pieczemy chleb jeszcze przez 20 minut. Po upieczeniu chleb wyciągamy z doniczek i studzimy na kratce.







Podobne posty

Napisano już 5 komentarze/y. Dyskusja powoli się rozwija...

  1. Super pomysł. Gdzie kupiłaś takie cudo?

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę się rozejrzeć za taką doniczką!

    OdpowiedzUsuń
  3. świetny chlebek - owsiany, zdrowy i smaczny :) lubię takie wypieki, poza tym super kształt ! :D

    OdpowiedzUsuń

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)