Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Tarta z szynką szwarcwaldzka, karmelizowaną cebulką i brokułem.

3

Dzień rozpusty, każdy lubi siebie czasem rozpieścić. Tym razem postanowiłam dogodzić swojemu podniebieniu na wytrawnie. Smaki doskonale się łączą i komponują, jeden kęs to eksplozja smaków. Słona szynka, cebulka z nutą słodyczy i dopełniający wszystko brokuł. 

Składniki:

1 opakowanie ciasta francuskiego
2 cebule
opakowanie szynki szwarcwaldzkiej
150g ugotowanych al dente brokułów
2 jajka
200 ml śmietanki 30%
pół szklanki startego sera
odrobina wody
2 łyżki octu balsamicznego
1 łyżeczka cukru
pieprz, sól

Przygotowanie:

Cebulę kroimy w piórka i smażymy na oliwie, gdy już się zarumieni podlewamy odrobiną wody i czekamy aż odparuje. Dodajemy cukier i ocet  jeszcze chwilę smażymy. Przygotowujemy sos, 2 jajka rozkłócamy w śmietanie, dodajemy ser i przyprawy.  Gotowe ciasto francuskie rozkładamy na formie do tarty, rozkładamy na nim cebulę, następnie szynkę, sos i brokuły. Pieczemy w temp 190 stopni przez ok 20-25 minut.



Podobne posty

Napisano już 3 komentarze/y. Dyskusja powoli się rozwija...

  1. Uwielbiam tarty, ciasto francuskie przyjmie każdy farsz ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. PRZECUDOWNIE wygląda! Uwielbiam takie wytrawne tarty. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam karmelizowaną cebulkę, więc tarta dla mnie :D Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)