Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Bułeczki śniadaniowe .

, 7

Jakiś czas temu postanowiłam, że spróbuję sama wypiekać pieczywo. Dziś moja pierwsza próba. Postanowiłam zrobić sama bułeczki śniadaniowe, wybrałam do nich mąkę pełnoziarnistą. Przez to są odrobinę zdrowsze;)  Wypiek domowego pieczywa wcale nie jest taki trudny ale niestety czasochłonny, gwarantuje Wam, że warto poświęcić każdą minutę w kuchni aby zrobić domowe pieczywo. 

Składniki:

na rozczyn:

10g drożdży
200ml letniej wody
ok. 150g mąki pszennej pełnoziarnistej

składniki na drugi krok:

25g roztopionego  masła o temp pokojowej
5g soli
10g cukru
200g mąki pszennej pełnoziastniej

Przygotowanie:

Przygotowujemy rozczyn, drożdże rozpuszczamy w wodzie i mieszamy z mąką. Pozostawiamy rozczyn na 30 minut w ciepłym miejscu.  Wszystkie składniki z kroku drugiego mieszamy z rozczynem i  zagniatamy ciasto. Całość pozostawiamy na 10 minut do wyrośnięcia.  Ciasto dzielimy na 6-7 części lub w zależności od wielkości preferowanych bułek.  Z każdej części formułujemy kulkę, którą delikatnie spłaszczamy i obtaczamy w mące. Bułeczki wykładamy na natłuszczoną blachę do podwojenia swojej objętości. Pieczemy w temp 190 stopni przez ok 20-25 minut.




Podobne posty

Napisano już 7 komentarze/y. Dyskusja powoli się rozwija...

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)