Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Pełnoziarniste Calzone.

6

 Od jakiegoś czasu chodziło za mną calzone. Albo jak kto woli pieczony pieróg. W nim ważne jest nadzienie, możecie dodać dowolne składniki. Ja uznałam, że zrobię " co się na winie" :) A jaka byłaby Wasza ulubiona wersja?
 
Składniki:

450g mąki pszennej pełnoziastnistej chlebowej 
250ml mleka
opakowanie suchych drożdży + pół łyżeczki kolejnego opakowania.
1 łyżeczka soli 
2 łyżki oliwy z oliwek
 
Dodatkowo:
250g pieczarek
2 kiełbasy
ok  100g sera startego na tarce
1 pomidor
4 łyżki kukurydzy
1 cebula 
150 ml przecieru pomidorowego
pieprz, sól, przyprawa do pizzy
1 jajko
 
Przygotowanie:

Na patelni rozgrzewamy oliwę. Dodajemy cebulę przez chwilę ją szklimy następnie dodajemy obrane i pokrojone pieczarki, całość podsmażamy do miękkości. Na osobnej patelni możemy podsmażyć pokrojoną drobno kiełbasę.W rondelku podgrzewamy przecier pomidorowy z przyprawami  i czekamy, aż się trochę zredukuje. Pomidory kroimy w kostkę.
 
Mąkę przesiewamy do miski, dodajemy sól,  oraz suche drożdże. Najlepiej wykonać w środku dołek oraz wlać tam oliwę i wcześniej podgrzane mleko. Ciasto wyrabiamy, aż będzie gładkie, formujemy kulę, wkładamy całość do miski, którą odrobinę naoliwiliśmy. Całość przykrywamy lnianym ręczniczkiem i odstawiamy na około 1,5h .
Ciasto ponownie wyrabiamy i dzielimy na 4 części, każdą rozwałkowujemy na koło. Nakładamy  ostudzony sos i nadzienie. Ważne aby zostawić miejsce po bokach aby udało nam się skleić calzone. Nasze pizze układamy na blaszce. Smarujemy roztrzepanym jajkiem. 

Pieczemy w temperaturze 200ºC przez około 25 minut.


Podobne posty

Napisano już 6 komentarze/y. Dyskusja powoli się rozwija...

  1. Pełnoziarnistego jeszcze nie próbowałam, ale chyba wszystko przede mną :) Wygląda świetnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie robiłam calzone, będę musiała w końcu spróbować ;) to wygląda przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzisiaj zrobiłam na obiad, niebo w gębie, dosłownie!

    OdpowiedzUsuń

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)