Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Ciasto Pomidorowo- Czekoladowe !

11

Jedna z największych wariacji jaką ostatnio robiłam. Myśleliście o połączeniu pomidora i czekolady ? Wiem dziwne połączenie ale uwierzcie mi sprawdza się. Połączenie intryguje i całkowicie się sprawdza. Co myślicie o takim połączeniu ??;)

Składniki:

2 szkl mąki pełnoziarnistej, 
1/2 szkl mąki pszennej, 
1/2 szkl kakao, 
1 łyżeczka proszku do pieczenia, 
1 łyżeczki sody, 
350g dojrzałych pomidorów- malinówek, 
1 3/4 szklanki ciemnego muscovado
3 jajka,
1/3 szkl oleju rzepakowego
1 łyżeczka mielonej słodkiej papryki, 
1 łyżeczka esencji waniliowej, 
szczypta soli

Przygotowanie:

Mąki i kakao przesiewamy, dodajemy proszek do pieczenia,sodę i sól. Obrane pomidory blendujemy. W dużej misce ucieramy jajka i cukier, na puszystą masę. Na przemiennie dodajemy do nich mąkę oraz olej. Pod koniec miksowania dodajemy pomidory. Następnie paprykę, esencję waniliową i sól. Przekładamy ciasto do tortownicy posmarowanej masłem i posypanej bułką tartą. Pieczemy w temp. 160 stopni C przez 50-60 min. Po ostudzeniu smarujemy czekoladą z odrobiną chilli.


Podobne posty

Napisano już 11 komentarze/y. Dyskusja powoli się rozwija...

  1. Ja tam lubię takie eksperymenty,jestem jak najbardziej za :)

    OdpowiedzUsuń
  2. cudowne zdjęcia, świetny pomysł, na pewno rewelacyjny smak - ZASKOCZYŁAŚ MNIE TYM PRZEPISEM KOCHANA :)))) w zyciu bym na to nie wpadła!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam jeszcze jeden zaskakujący pomysł ;) Ale o tym wkrótce;) A próbowałaś ciasto z buraka? Pyszne!

      Usuń
  3. Ooo! Ale fajne ciasto!!!!!! Jestem bardzo zaciekawiona efektem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy można wyemilinować w tym cieście cukier czy raczej ma on duże znaczenie ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cukru bym nie usuwała. Ciasto nie jest słodkie. A cukier ważny. To jest też ciemny cukier i nadaje kolor ciastu, a poza tym eliminuje smak gorzkiego kakao a jest sporo go w przepisie. Smaki się równoważą:)

      Usuń
    2. Ale jeśli zastąpie go słodzikiem,to ciasto może mi oklapnąć z powodu braku cukru ?

      Usuń
    3. Nie ryzykowałalabym nie użycia cukru.

      Usuń
  5. Coś podobnego! Czarodziejka z Ciebie :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Robiłam ciasta z marchewką i z burakami, słyszałam o szpinakowych i cukiniowych... Ale pomidory w cieście czekoladowym to dla mnie nowość. Koniecznie muszę spróbować - zaintrygowałaś mnie :)

    OdpowiedzUsuń

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)