Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Domowe rurki z kremem orzechowym.

8

Minęło sporo czasu od kiedy kupiłam formy do rurek, ale jak to mam w zwyczaju wrzuciłam je do szuflady i czekały na swój czas. Przedstawiam Wam  domowe rurki z kremem orzechowym.  Nie są takie trudne do zrobienia a smakują wybornie.  Formy możecie kupić nawet w Realu - sama ostatnio widziałam- chociaż sama kupiłam z koleżanką przez allegro.  Zrobiłam pierwsze rurki a już myślę o rurkach wytrawnych .. 


Składniki:

25 dkg mąki
12,5 dkg masła
2-3 łyżki śmietany
cukier waniliowy

Dodatkowo:

1 jajko do smarowania
cukier trzcinowy - do obtoczenia

Krem:

200 ml śmietanki 36%
1 łyżka cukru pudru - chyba, że wolimy bardziej słodko to więcej
100g mascarpone
2 łyżki posiekanych orzechy laskowe
2 łyżki orzechówki \ soplicy - orzech laskowy

Przygotowanie:

Mąkę przesiewamy na stolnicy, dodajemy masło wprost z lodówki, cukier waniliowy, całość dokładnie siekamy, dodajemy śmietanę (również z lodówki) i zagniatamy ciasto.
Dokładnie wyrobione ciasto, obwijamy folią spożywczą wkładamy do lodówki na ok 1 godzinę.
Ciasto rozwałkowujemy, podsypując mąką i kroimy na paski o szerokości 2-3 centymetry.
Foremki do pieczenia rurek musimy wysmarować tłuszczem aby ciasto do nich nie przywarło, nawijamy paski z ciasta tak aby na siebie zachodziły.
Przygotowane rurki smarujemy jajkiem, obtaczamy w cukrze trzcinowym, układamy na blasze i pieczemy na złoty kolor około 10-15 minut w temp. 160-170 stopni.

W między czasie przygotowujemy krem: śmietanę ubijamy na sztywno z cukrem pudrem, dodajemy mascarpone, orzechy i orzechówkę. Następnie za pomocą dekoratora napełniamy przestudzone rurki.


Podobne posty

Napisano już 8 komentarze/y. Dyskusja powoli się rozwija...

  1. Domowe rurki z kremem - czy może być coś lepszego? Poproszę jedną! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. jak ładnie wyszły! :) super pyszny deser, można jedną ukraść?

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny deser - i pyszny krem orzechowy, to lubię :) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają świetnie! Proszę podać adres to wpadnę :P

    OdpowiedzUsuń
  5. ooo.. boję się robić, zapewne by nie wyszły, ale tobie pięknie! mniam, wpadłabym na taką rureczkę do kawy! :)

    OdpowiedzUsuń

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)