Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

AteGood u mnie w domu. Pierś z kurczaka w plecionym cieście francuskim ze szpinakiem i serem feta.

, 24

Sobota pełna wrażeń przy Żarłostacji. A niedziela? Równie owocująca w kulinarne doznania. Miałam przyjemność ugościć u siebie dwie wspaniałe dziewczyny z AteGood . Serdecznie zapraszam Was do polubienia ich Funpage . Zapytacie mnie co to jest AteGood?  Już Wam mówię:) Ategood to zaawansowana technologia informatyczna związana z jedzeniem i gotowaniem. W pracy przeplatają programowanie z gotowaniem. Aplikacja niedługo startuje a więc śledźcie ją na bieżąco !

Specjalnie dla wyjątkowych mimo zmęczenia Żarłostacją zrobiłam.Pierś z kurczaka w plecionym cieście francuskim ze szpinakiem i serem feta.

Składniki dla 2 osób:

1 op ciasta francuskiego
2 mniejsze piersi z kurczaka
200g szpinaku mrożonego
100g fety
2 ząbki czosnku
odrobina śmietany 12%
sól,pieprz, zioła prowansalskie
1 jajko

Wykonanie:

Piersi z kurczaka myjemy, osuszamy i pozbywamy się wszelkich błon i tłuszczu. Każdą pierś lekko tłuczemy, następnie przyprawiamy pieprzem,solą i ziołami. Najlepiej pozostawić je na jakiś czas w lodówce. W między czasie przygotowujemy farsz. Na rozgrzaną oliwę dodajemy czosnek, a następnie szpinak. Gdy szpinak będzie gotowy dodajemy do niego drobno pokrojony ser feta oraz odrobinę śmietany. Pamiętajcie aby najpierw spróbować szpinaku z fetą a potem go ewentualnie dosolić. Bo ser feta jest w sam sobie słony. Gotowy szpinak można jeszcze doprawić wedle uznania np pieprzem. Gdy farsz będzie gotowy i trochę ostygnie możemy wyciągnąć ciasto francuskie z lodówki. Ciasto dzielimy na pół i na każdą część dajemy po piersi z kurczaka, wystające części ciasta kroimy na paski o grubości ok. 2 cm. Na mięso nakładamy farsz a następnie zawijamy naprzemiennie przygotowane paski ciasta. Dzięki czemu uzyskujemy piękny efekt końcowy.
Przygotowane porcje mięsa smarujemy rozkłóconym jakiem dla uzyskania pięknego kolorytu. Całość pieczemy na blasze wyłożonej papierem w temp 200 stopni przez 20-25 minut



Foto relacja z Niedzieli z AteGood:


W mojej kuchni można spotkać parę książek;)


Biorę się za robotę;)



Pyszny szpinak mmm;) 


A tak się plecie ciasto :)


Ostatnie poprawki:)


Do pieca:)


 Taka sytuacja... portret w QuchniKaroli


Efekt końcowy:)

Powiem Wam, że słodko też było... 


Ale o tym wkrótce ;)

Podobne posty

Napisano już 24 komentarze/y. Dyskusja powoli się rozwija...

  1. Masz pięknie zawinięte mięso w ciasto. Mi nigdy to nie wychodzi, zawsze mam jakieś dziwne kształty i potworki.

    Trochę obawiam się czasu pieczenia. Czy pierś z kurczaka po 25 minutach nie pozostanie nadal surowa? Dłuższe pieczenie spowoduje przypalenie ciasta. Czy dla bezpieczeństwa można wcześnie pierś podpiec w piekarniku, albo usmażyć na patelni?

    Przeraża mnie wizja surowej kury na talerzu :)

    http://withlovetocook.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu spójrz dokładnie na zdjęcie wyjdzie ci na pewno:) Zostaw sobie po jednym pasku ciast z który i z dołu aby obtoczyć pierś ciastem również po bokach. Czas pieczenia? Spokojna głowa;) To jest aż 200 stopni!:) Spójrz jaką grubą pierś miałam na zdjęciu i dała radę;) w sumie to mogłam ją odrobinę krócej piec;) Ciasto się tak łatwo nie przypali;) Nie podpiekaj piersi bo Ci się wysuszy i wyjdzie sucha na wiór. Jeżeli się boisz zrób test i spróbój zrobić jedną pierś z kurczaka. Możesz zamiast szpinaku wykorzystać pieczarki i ser:) Koniecznie napisz mi co wyszło !

      Usuń
    2. Przekonałaś mnie. W przyszły tygodniu piekę :)

      Usuń
  2. Niesamowite !! Wyglądają bardzo smakowicie !! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię to danie,wygląda niezwykle efektownie,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie Ci wyszły!:) Takie piersi to super danie np. na uroczystą kolację:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Dokładnie - idealne na uroczyste przyjęcie;)

      Usuń
  5. REWELACJA NA PEWNO WYPRÓBUJE TEN PRZEPIS.:)

    OdpowiedzUsuń
  6. przepis super, danie pyszne, mięsko odpowiednio dopieczone i wilgotne, mniam. Dziękuję za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  7. A co do tego podać? Ziemniaki, ryż, makaron? Jakaś surówka/sałatka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. według mnie najlepiej pasują pieczone ziemniaki i sos czosnkowy ;)

      Usuń
  8. Pierwszy raz odwiedziłam Twój blog i bardzo mi się spodobał ten przepis. Wczoraj go wypróbowałam i bardzo wszystkim smakował ( nawet teściowi, który nie lubi szpinaku ). Będę zaglądała tu częściej. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nawet nie wiesz jak mnie to cieszy:)

    OdpowiedzUsuń
  10. A jak podawać na ciepło czy na zimno?

    OdpowiedzUsuń
  11. A ja mam pytanie, czy można to arcydzieło kulinarne podawać z jakimś sosem? Jaki sos do tego by pasował najlepiej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. sos czosnkowy domowej roboty będzie fajnie się komponował;)

      Usuń
  12. Zrobiłam dzisiaj wg Twojego przepisu i wyszło pyszne, naprawdę bardzo fajnie i smacznie. U mnie poszło bez żadnych ziemniaków ani sosów, pierzynka szpinakowa ładnie się rozłożyła na kurczaku, fajne urozmaicenie obiadu/kolacji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę. Możesz próbować różnych wariacji jeżeli chodzi o "pierzynki"

      Usuń
  13. Przepis rewelacyjny, właśnie się zajadam tą piersią i nie mogę przestac

    OdpowiedzUsuń

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)