Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Babka cytrynowa z jabłkami.

4

Wczorajszy wieczór był cudowny. Dziękuję wszystkim, którzy się do tego przyczynili. Uśmiałam się z Wami do łez. Jedzenie było pyszne, choć do lasagne broccoli mam pewne zastrzeżenia ;) Tak jestem bloggerką kulinarną i rozkładam przepisy i dania na czynniki pierwsze. Wczoraj całkowicie odpuściłam sobie z dietą, dlatego zbieram się powoli i idę na siłownie odpokutować swoje winy. Dla Was tych nie na diecie mam przepis na babkę - rozpływa się w ustach. Idealny początek dnia.

Składniki:

6 średniej wielkości jabłek
5 jajek
30 dag cukru
30 dag mąki pszennej
1 cukier wanilinowy
1 łyżeczka proszku do pieczenia
sok z 1 cytryny
pół kostki masła
cukier puder do posypania

Przygotowanie:

Jabłka obrać ze skórki, wyciąć gniazda nasienne i pokroić w kostkę.Jajka ubić z cukrem na puszystą masę. Dodać mąkę z proszkiem do pieczenia. Wlać roztopione masło lekko przestudzone (nie gorące). Dodać jabłka pokrojone w kostkę i sok z 1 cytryny oraz wedle upodobań można dodać skórkę z cytryny. Wszystkie składniki wymieszać do uzyskania jednolitej masy. Wlać masę do wcześniej wysmarowanej masłem formy. Piec 50 minut w temp. 180 stopni


Podobne posty

Napisano już 4 komentarze/y. Dyskusja powoli się rozwija...

  1. "pół kostki masła"
    kostka masła to 200g czy 300g czy może jeszcze inna ilość? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda apetycznie -czy można zamiast cytryny użyć pomarańczy lub mandarynki?
    Pewnie delektując się można też tak daleko zawędrować jak przy czekoladach -

    OdpowiedzUsuń

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)