Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Pavlova z wiśniami i jagodami.

, 4

Beza pavlova, tort pavlova

Nowy Rok. To będzie rok przełomowy wiele się w nim zmieni. Nie mogę doczekać się tego co przyniesie mi los.  Staram się widzieć wszystko w kolorowych barwach choć niekoniecznie tak będzie. Wkraczam w nadziei na  lepsze jutro. Nie nie mam postanowień.  Chociaż co roku życzyłam sobie by zgrubnąć w końcu moje życzenia nowo roczne nigdy mi się nie spełniały, więc może zrządzeniem losu zgubiłabym parę kilo.

Większość z Was pewnie zakłada, postanawia  schudnąć. Życzę Wam tego najmocniej. Tylko spójrzcie przez chwilę na tę boską bezę- skusiłbyś się?



Składniki na bezę:
  • 6 białek
  • 240 g cukru
  • 1 łyżeczka maki ziemniaczanej
  • 1 łyżeczka octu winnego
Składniki na krem:
  • 200 ml śmietanki 30%
  • 250 g serka mascarpone
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 2 łyżki soku wiśniowego
  • 1 garść drylowanych wiśni
  • 1 garść jagód

Przygotowanie:

Białka ubijamy na sztywną pianę. Powoli dosypujemy cukier i ubijamy. Pod koniec ubijania dodajemy mąkę ziemniaczaną i łyżeczkę octu. Blaszkę wykładamy papierem do pieczenia. Na papierze rysujemy okrąg, o średnicy ok 23 cm. Wstawiamy do nagrzanego do 160 stopni piekarnika i po 5 minutach przykręcamy temperaturę do 130 stopni. Pieczemy 2 godziny i studzimy w uchylonym piekarniku.

Śmietankę ubijamy z cukrem pudrem na sztywno dodając po łyżce serka mascarpone i sok wiśniowy. Krem wykładamy na upieczoną i ostudzoną bezę, tuż przed podaniem i dekorujemy owocami.

Podobne posty

Napisano już 4 komentarze/y. Dyskusja powoli się rozwija...

  1. Od dłuższego czasu mam ochotę na zrobienie bezy, ale posiadam piekarnik gazowy i trochę się boję, że nie wyjdzie. Twoja wygląda imponująco! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też mam gazowy piekarnik i wyszła świetnie. Polecam :-)

      Usuń
  2. Boska! Ja bym się takiej z pewnością nie oparła :)

    OdpowiedzUsuń

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)