Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Babka zebra.

5


Babka zebra.
  
Ostatni tydzień była dla mnie bardzo intensywny. Wycieczki do szpitala a potem poszukiwanie opiekunki długoterminowej bo o Zakładzie Opiekuńczo Leczniczym mogłam pomarzyć. Większość spraw prywatnych ostatnio jest u mnie pod tzw. "górkę". Nieszczęścia chodzą parami? Z moich obserwacji wynika, że ostatnio ich ulubioną formacją są stada. Czy zawsze jak już musi się psuć to na całej linii? 

Zawsze relaksuje mnie pieczenie ciast, to jest to co lubię. Dziś przypomniałam sobie smak tradycyjnej babki. Wieki nie miałam jej w ustach, a Wy lubicie tradycyjne wypieki?
Składniki:
  • 5 jaj
  • 2,5 szklanki mąki
  • 50 g jogurtu naturalnego
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 szklanki oleju
  • 1 szklanka cukru
  • cukier waniliowy
  • 2 łyżki kakao
Przygotowanie:

Białka oddzielamy od zółtek i ubijamy na bardzo sztywną pianę. Dodajemy cukry i dalej ubijamy. Nie przerywając ubijania dodajemy po jednym zółtku, mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia a na końcu olej i jogurt. Ciasto dzielimy na połowę do jednej dodajemy kakao i delikatnie mieszamy.
Do keksówki wlewamy na przemian po łyżce jasnego i ciemnego ciasta, pieczemy w 180 stopniach około godziny.

Podobne posty

Napisano już 5 komentarze/y. Dyskusja powoli się rozwija...

  1. Uwielbiam babki... wygląda pysznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Ślicznie wygląda :)
    Dużo siły i cierpliwości życzę. Musi być gorzej, żeby mogło być lepiej, prawda...? :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Babka wygląda bardzo smakowicie :)
    Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  4. Bbb.apetyczna,zostawiam ja na chlodniejsze dzionki,pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)