Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Ciasto czekoladowe z malinami.

4

Ciasto czekoladowe z malinami.





Bardzo wilgotne ciasto z sezonowymi owocami, malinami. Gorzko-słodka niedziela - dlaczego? 
Jest ostatnim dniem mojego urlopu. Jutro już pora wziąć się za pracę. Dziś postaram się wykorzystać na maxa ostatnie godziny, błogiego lenistwa. Pogoda dopisuje, filiżanka kawy w dłoni, chyba niczego mi teraz nie potrzeba. Dzisiejszy poranek nie mógł się jednak obejść bez atrakcji. 
Miałam gościa niezapowiedział się w sumie to nawet nie wiem o której się pojawił. 
Bawił się w najlepsze pewnie jak spałam. Ale narobił trochę hałasu - gdzie ta kultura?:) 
Pewnie się dziwicie - jak można mieć gościa i o nim nie wiedzieć? Pan Gołąb wleciał mi na balkon, nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie to, że posiadam siatkę zainstalowaną na balustradzie balkonu aby ptaszyny nie siadały na klimatyzacji. Spryciarz. Ale co się stresu najadł to jego.
 Ja niewiele myśląc krzyknęłam po męża, który biedny jeszcze spał aby przystąpił do akcji ratunkowej;)

 Składniki:
  • 4 szklanki mąki tortowej
  • 4 jaka 
  • 250 ml mleka 
  • 0,75 szklanki cukru
  • 4 łyżki kakao 
  • 4 łyżki dżemu z truskawek
  • 2,5 łyżeczki sody
  • 0,75 szklanki oleju
  • 200 g malin

Przygotowanie:

Mąkę przesiewamy z sodą. Mleko podgrzewamy razem z cukrem i kakao. Dodajemy jajka i mąkę. Całość dokładnie miksujemy, pod koniec dodając dżem i olej. Ciasto przekładamy do formy  i posypujemy malinami. Pieczemy w temperaturze  180 stopniach przez ok. 35-40 minut sprawdzając czy jest upieczone za pomocą większej wykałaczki.

Podobne posty

Napisano już 4 komentarze/y. Dyskusja powoli się rozwija...

  1. czekoladowe, wilgotne i jeszcze z malinami!
    uwielbiam takie ciacha :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy świeże owoce można zastąpić mrożonymi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak tylko należy je rozmrozić i odsączyć na sitku.

      Usuń

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)