Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Czekoladki z herbatnikami.

6

  Chyba najlepszym lekarstwem na kaca jest praca, wczoraj życie mi uratowała rada koleżanki - jeśli wypije się za dużo i doskwiera popularny KAC. Kac morderca tak mogłam wczoraj mówić. Rada koleżanki - zrób płukankę żołądkowi wypij gorącą wodę duszkiem i czekaj na efekty. Czynność powtórzyłam dla pewności 2 razy i co ? Byłam jak nowo narodzona. Z radości postanowiłam zrobić jej czekoladki, miałyśmy robić je razem ale cóż;) Może następnym razem się uda.

Składniki:

  • 150g mlecznej czekolady
  • 60ml śmietanki czekoladowej 
  • 4 herbatki maślane

Przygotowanie:

Czekoladę połamać na małe kawałki, przełożyć do miseczki i rozpuścić w kąpieli wodnej. Utemperować.Rozprowadzić ją pędzelkiem na formie silikonowej do kostek na lód o wybranym kształcie i włożyć do lodówki na 10 minut - czynność tę powtórzyć 2 razy.Odłożyć do miseczki ok. 60g czekolady. W osobnym naczyniu ubić mocno schłodzoną śmietankę czekoladową i dodać do niej odłożoną czekoladę. Do przygotowanej masy dodać  pokruszone herbatniki, całość wymieszać.Tak przygotowaną masę nałożyć do foremki z czekoladą. Całość zalać resztą czekolady, wygładzić i odstawić na ok. 1 godzinę do lodówki. Czekoladki wspaniale sprawdzają się na domowych przyjęciach oraz jako własnoręcznie przygotowana bombonierka. 




Podobne posty

Napisano już 6 komentarze/y. Dyskusja powoli się rozwija...

  1. Zawsze ciekawiło mnie jak wygląda sprawa z wyciąganiem czekoladek z silikonowych form- sprawnie "wyskakują"? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak :) Same wyskakują jak masz dobrą formę, dobra forma to nie taka która kosztuje, ja zakochałam się w foremkach po 5 zł ;) na 15 czekoladek. Foremki te są wykonane z silikonu, który jest dość miękki.

      Usuń
  2. Jestem ciekawa jak wyglądają w przekroju:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo podobają mi się Twoje przepisy na czekoladki :) Z ogromną przyjemnością je wypróbuje w mojej nowej formie do czekoladek (prezent świąteczny :P)
    Chciałam się jednak zapytać jakiego pędzelka używasz. Czy jest to pędzel przeznaczony do żywności czy jakiś inny?
    Pozdrawiam
    basia_blizniak@wp.pl

    OdpowiedzUsuń

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)