Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Kolorowa serowa tarta z kurkami i papryką.

3

 Uwielbiam kolorowe dania, one nie tylko cieszą brzuszek ale i oczy. Ostatnio robiłam tartę. Miałam poważny dylemat gdy ją chciałam po kroić - zjeść czy tylko popatrzeć? Jednak się zdecydowałam. Była pyszna. Fakt jest trochę pracochłonna ale efekt końcowy jest wart pracy włożonej w tartę. Jeżeli próbowaliście jedynie tart na słodko, to musicie spróbować wersji wytrawnej. Idealnie sprawdza się na obiad.

Składniki:

na ciasto:

200g masła
300g mąki
2 żółtka
pół łyżeczki soli
2 łyżki ciepłej wody

Na farsz:

0,5 papryki żółtej
0,5 papryki czerwonej
200g kurek
1 cebula
2 jajka
200ml śmietanki 30%
pół szklanki sera cheddar
pół łyżeczki ziół prowansalskich
pieprz, sól

Przygotowanie:

Mąkę siekamy z masłem, dodajemy sól, wodę, żółtka i szybko zagniatamy. Ciasto zawijamy w folię spożywczą i wkładamy na 30 minut do lodówki. W między czasie robimy farsz. Cebulę szklimy na patelni dodajemy kurki, całość dusimy. Nastawiamy piekarnik na 180-190 stopni. Gdy minie 30 minut wyciągamy ciasto z lodówki, rozwałkowujemy i nakładamy na formę do tart, najlepsza jest taka z wyciąganym dnem. Ciasto nakłuwamy widelcem, okładamy folią aluminiową i rozsypujemy na niej fasolę aby dociążyć ciasto. Ciasto wkładamy do piekarnika na 15 minut. Po tym czasie wyciągamy ciasto ściągamy folię i ponownie wkładamy ciasto do piekarnika na 5 minut. Robimy sos do tarty. Jajka rozkłócamy, dodajemy śmietankę, starty ser i przyprawiamy. Na gotowy spód wykładamy kurki, następnie masę serową. Górę tarty dekorujemy papryką posiekaną w paski. 

Tartę wkładamy ponownie na ok 20 -25 minut do piekarnika aby  sos się ściął.



Podobne posty

Napisano już 3 komentarze/y. Dyskusja powoli się rozwija...

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)