Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Karmelki domowe - idealnie miękkie, rozpływające się w ustach.

, 4

Każdy, kto czyta i śledzi mojego bloga wie, że robię domowe czekoladki. Postanowiłam pójść o krok dalej i zrobić domowe karmelki. Jaki był rezultat ? Kompletnie oczarowanie, wyglądem i smakiem. Po raz kolejny utwierdzam się w tym, że wszystko co domowe jest najlepsze.

Spróbuj sobie wyobrazić, tą rozkosz biorąc do ust takiego o to karmelka. Jest idealny nie przykleja się do podniebienia i w chwilę się rozpuszcza w ustach pozostawiając przyjemną słodycz w ustach.

Składniki:

300g cukru
75ml miodu
75ml wody
150 ml śmietanki 30%
50 g masła
1/2 łyżeczki soli morskiej

Przygotowanie:

Do większego garnka wsypać cukier, miód i wodę. Gotować na małym ogniu aż płyn zrobi się brązowy(nie mieszając).
W małym garnuszku podgrzać śmietanę, masło i sól. Jak masło się rozpuści należy wszystko przelać do syropu. Uwaga! Syrop przed dodaniem śmietanki zdjąć z ognia, bo inaczej wszystko wykipi. Gotować na małym ogniu od czasu do czasu mieszając.Masa na cukierki będzie gotowa jeśli wylejemy kropelkę na talerzyk i ona szybko zastygnie.
Masę karmelową wylać do foremek, uprzednio wysmarowanych olejem i odstawić do stężenia. Można wylać karmel na naoliwioną blaszkę, a po ostudzeniu pokroić w dowolne kształty. 
Cukierki przechowywać w lodówce. 


Podobne posty

Napisano już 4 komentarze/y. Dyskusja powoli się rozwija...

  1. Jestem kompletnie oczarowana,są piękne! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Sliczne i przeslodkie w smaku i wygladzie! Myslisz, ze mozna z nich zrobic lizaki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ogólnie są pycha;) Lizaki robiłam ale musiałabyś je zamrozić i podać przed podaniem:)

      Usuń

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)