Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Męski sernik na zimno.

6

Dlaczego akurat męski ? Bo nie ważne jak wygląda ważne aby smakował. Przynajmniej tak mówi mój mąż. Dziś w ramach naszej pierwszej rocznicy ślubu, mieliśmy dzień relaksu. Przyszła do Nas Justyna - Fizjoterapeutka, która Nas wymasowała, potem byliśmy na pysznym obiedzie. A dzień jeszcze trwa, postanowiłam z tej okazji zrobić sernik na zimno taki jak lubi mój mąż. Według niego sernik nie powinien mieć spodu, ani kruchego ani z biszkoptów. 
W końcu sernik to sernik, po co mu inne dodatki? 
Nie byłabym sobą gdybym nie dodała trochę owoców do galaretki. 
Przecież w każdym serniku, nawet męskim musi być odrobina damskiej ręki:)  Wiele uroku ciasto zawdzięcza podaniu. 
Tym razem wykorzystałam Paterę z Magicznego Domu.

Składniki:

750 g serka homogenizowanego 
200 ml śmietany kremówki 
3 łyżki cukru pudru 
2 czubate łyżki żelatyny 
2 galaretki truskawkowe
borówki lub inne owoce do dekoracji

Przygotowanie: 

Kremówkę ubić na sztywno, pod koniec ubijania dodać cukier puder, krótko ubijając. Stopniowo dodawać serek cały czas miksując. Żelatynę rozpuścić w niewielkiej ilości gorącej wody, lekko przestudzić i wlać do masy serowej miksując na najwyższych obrotach.
Na wysmarowaną oliwą tortownicę wylać masę serową, udekorować owocami. Włożyć do lodówki do stężenia. 
W między czasie przygotować galaretki w szklance gorącej wody. Gdy zacznie gęstnieć  wylać na masę serową.    Odstawić na kilka godzin do lodówki.



Patera pochodzi od

Podobne posty

Napisano już 6 komentarze/y. Dyskusja powoli się rozwija...

  1. Prosty i pyszny ;) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepiękne ciacho, aż ślinka leci! :) Patera piękna. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Coś podobnego, w miniony weekend też poddałam się masażowi w rękach fizjoterapeutki - było jak w niebie :D

    OdpowiedzUsuń
  4. ciacho wyglada Bosko, ale widze galaretke na dole po srodku masa serowa i na gorze owoce zalane galaetka, a w przpisie jest ser i galaretka z owocami, czegos nie zrozumialam czy po prostu 1-a warstwa umknela p. uwadze, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam serdecznie, moja wina :-) sernik owinelam wstążka, stąd te zludzenie.

      Usuń
    2. Witam serdecznie, moja wina :-) sernik owinelam wstążka, stąd te zludzenie.

      Usuń

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)