Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Tarta z cheddarem na cieście francuskim.

4

Lubię, gdy danie nie wymaga ode mnie wielkiego nakładu pracy.  Można zjeść wtedy szybko ze smakiem i satysfakcją, że zajęło to tylko parę chwil.  Znacie pewnie dużo dań z wykorzystaniem ciasta francuskiego. Kto z Was nie próbował tarty z ciastem francuskim - musi spróbować. Lubię wykorzystywać ciasto francuskie, gdy robię dania "na winie".  A do takiej tarty można dodać, swoje ulubione składniki. Ważne by zalać je  masa jajeczną.

Spójrzcie sami jakie to pyszne w swojej prostocie :)

Składniki:

1 opakowanie ciasta francuskiego
pół szklanki sera cheddar ( u mnie wersja meksykańska)
kilka plasterków szynki
1 por
pomidor pokrojony w plastry
100 ml śmietanki 30%
3 jajka
sól, pieprz

Przygotowanie:

Formę do tarty smarujemy masłem i wykładamy na nią ciasto francuskie. Staramy się by cała tarta była pokryta ciastem. Widelcem nakłuwamy ciasto przy dnie formy. Wstawiamy je na  czas przygotowania reszty składników do lodówki. Pokrojone w półksiężyce pory i szynkę w paski podsmażamy na patelni . Do formy wykładamy na ciasto: ser cheddar, potem pory z szynką. Jajka mieszamy ze śmietaną, przyprawiamy solą i pieprzem. Masę przelewamy do formy  następnie rozkładamy na niej pomidory. Zapiekamy  całość 30 minut w  200 st. Celsjusza.


Podobne posty

Napisano już 4 komentarze/y. Dyskusja powoli się rozwija...

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)