Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Gulasz ze schabu w sosie z czerwonego wina.

2

Powracam ! Po dość długiej przerwie. Wypoczęta z głową pełną pomysłów oraz szafką pełną przypraw, zakupionych na wakacjach. Wiecie, że brakowało mi moich garów??!  Nie wiem czy istnieje uzależnienie od kuchni;) Ale coś mi na pewno dolega;P  Postanowiłam zaszaleć z tym daniem, w końcu do odważnych świat należy!  Schab i czerwone wino to dobre połączenie ;) 

Składniki:

  • 40dkg schabu w kawałku
  • kilka łyżek kukurydzy
  • 2 marchewki

  • 2 pomidory

  • pół czerwonej papryki

  •  olej

  • 150ml wina czerwonego

  • kostka do mięs

  • przyprawa do wieprzowiny

  • sól morska

  • pieprz kolorowy świeżo mielony

  • 1 cebula
  • 80 g koncentratu pomidorowego
Dodatkowo:
  • ryż 
  Sposób przygotowania 
Cebulę obieramy, siekamy w kosteczkę i smażymy na patelni pod przykryciem na odrobinie oleju lub oliwy.Schab myjemy, kroimy w kosteczkę i dorzucamy do cebuli. Gdy schab się obsmaży przekładamy go do głębokiej patelni lub rondla i dodajemy warzywa (pokrojone) oraz przyprawy. Podlewamy czerwonym winem, jak macie w domu to można dodać  trochę sosu sojowego i dosypujemy przyprawy. Dusimy pod przykryciem około 40 minut od czasu do czasu mieszając, aby warzywa były miękkie. Pod koniec gotowania dodajemy koncentrat pomidorowy i mieszamy. Podajemy z ugotowanym w osolonej wodzie ryżem .
Mi osobiście chyba najbardziej to danie smakowało z tych co ostatnio zrobiłam, i zajadałam się jak głupia. A jakie są Wasze opinie ? 

Podobne posty

Napisano już 2 komentarze/y. Dyskusja powoli się rozwija...

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)