Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Chow mein z warzywami.

2


Chow mein z warzywami.

Kuchnia azjatycka jest dla mnie kuchnią w której potrawy można przygotować w szybki sposób. Może moje przekonanie wynika z niewiedzy. Często stosowany jest w kuchni wok. Zawsze kojarzył mi się z szybkością w smażeniu. Sama od jakiegoś czasu jestem posiadaczką Woka indukcyjengo Ballarini MasterChef. Wiem, już że na pewno bardziej zainteresuje się potrawami, które mogłabym w nim przygotować.


Wiele osób mówi o makaronie ryżowym, sojowym czy chow mein. Przyznam się nigdy ich nie próbowałam. Pora w końcu spróbować nowych smaków.



Składniki dla 1 osoby:
  • 125 g makaronu chow mein
  • 125g mieszanki chińskiej
  • 1 garść orzechów nerkowca i pistacji
  • 2 łyżki sosu sojowego
  • 1 łyżeczka słodkiego sosu chilli
  • 1 szalotka
  • 1 ząbek czosnku
  • 2 łyżki oleju ryżowego
  • przyprawy:  kolendra suszona, imbir mielony, czosnek mielony
Przygotowanie:

Makaron przygotowujemy wedle przepisu na opakowaniu. Olej rozgrzewamy na woku, dodajemy posiekaną szalotkę i czosnek. Chwilę smażymy. Dorzucamy mieszankę chińską i smażymy do miękkości z sosem sojowym i słodkim chilli. Dodajemy przygotowany makaron, pistacje i przyprawy. Całość dokładnie mieszamy i podajemy od razu.

Podobne posty

Napisano już 2 komentarze/y. Dyskusja powoli się rozwija...

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)