Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Pierś z kurczaka na parze i puree z groszku.

0

 Od teraz trochę dietetycznie. Zastąpiłam standardowe ziemniaki - puree z groszku.  Próbowaliście? Wierzcie mi warto. Skorzystałam z przepisu Nigelli Lawson. Uwielbiam ją;)  Myślę, że każdy\a z Was  da sobie radę z takim  obiadem.

Składniki:

50- 70 dag piersi kurczaka
marynata do kurczaka
pieprz mielony kolorowy
sól ziołowa
bazylia suszona
natka pietruszki suszona
lubczyk
2 łyżki oleju

Przygotowanie: 
Pierś z kurczaka myjemy i osuszamy. Przygotowujemy marynatę. W miseczce lub talerzu łączymy ze sobą olej, sól, pieprz, marynatę( mieszankę przypraw), bazylię, natkę pietruszki i lubczyk. Tak przygotowaną marynatą nacieramy pierś z kurczaka. Odstawiamy na pół godziny. Następnie kroimy w plasterki i ponownie nacieramy. Odstawiamy na pół godziny. Następnie porcje piersi układamy w naczyniu parowaru na ok. 20 minut.

Składniki na puree:
 
500 g mrożonego groszku,
3 ząbki czosnku,
50 g masła,
50 g śmietany
 
Przygotowanie:
Zagotowujemy ok litra zimnej wody, wrzucamy do niej czosnek ( nie obrany z osłonek) i doprowadzamy do wrzenia. gotujemy przez 3 minuty, wyjmujemy czosnek z wody, zdejmujemy osłonki i wrzucamy groszek i czosnek. groszek gotujemy tak aby był bardzo miękki.
 
Groszek odsączamy, dodajemy masło, śmietanę i miksujemy. Jeżeli lubicie mniej gęste puree wystarczy dodać więcej masła lub śmietany.
 
Do smaku doprawiamy solą i pieprzem.

Podobne posty

Nie napisano jeszcze komentarzy. Zapraszam więc do dyskusji...

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)