Mama Daj Jeść

Mama Daj Jeść

Blog o gotowaniu i codzienności z przymrużeniem oka.

Na przeziębienie lub nudności. Syrop imbirowy.

, 2


na przeziębienie lub nudności


Ostatnio koleżanka powiedziała mi, że istnieje cudowny lek na przeziębienie, który stawia na nogi już na drugi dzień. Jest to syrop imbirowy. Spojrzałam na przepis koleżanki z bloga Bistromama i postanowiłam zrobić coś swojego.

Imbir oprócz swoich cudownych właściwościach w walce z chorobą wspomaga też trawienie, łagodzi mdłości i rozgrzewa. Jesień już stoi w drzwiach, więc przywitam ją kubkiem gorącej herbaty z syropem. Mam nadzieję, że równie dobrze pójdzie mi pożegnanie paskudnego przeziębienia, które daje mi w kość.

Składniki:

  •  3,5 szklanki wody
  •  2 cytryny
  •  100 g świeżego imbiru
  •  60 g cukru trzcinowego
 
Przygotowanie:

Korzeń imbiru obieramy ze skórki za pomocą łyżeczki, kroimy w paski oraz miksujemy za pomocą blendera ze szklanką wody. Doprowadzamy do wrzenia pozostałą wodę razem z cukrem i sokiem z cytryn. Syrop zdejmujemy z ognia i dodajemy imbir. Całość pozostawiamy pod przykryciem na ok 2 godziny. Gotowy syrop przecedzamy i przelewamy do butelek. Można do przechowywać do miesiąca w lodówce.

Podobne posty

Napisano już 2 komentarze/y. Dyskusja powoli się rozwija...

  1. Polecam! Imbir najlepszy nasz przyjaciel w ten chorobowy czas ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zaraz bede robic tylko na wieksza proporcje. 1kg imbiru, 1kg cytryny 2 kg cukru demerara i 5 L wody.Imbir i cytryne gotowac przez 2 godz na malym ogniu i na koncu cukier . Rozdam troche na prezenty swiateczne :)

    OdpowiedzUsuń

Miło mi że przeczytałeś\łaś mój post. Pozostaw ślad po sobie - też lubię czytać:)